8 de des. 2008

Experience Design aplicat als hospitals



Una conferència interessant de Peter Coughlan (IDEO) sobre Experience Design, organitzada per Adaptive Path. Peter explica alguns principis del disseny d'experiències a través d'exemples. En un món relativament recent és un plaer sentir algú que no parla d'idees sinó de coneixement adquirit amb moltes hores de vol. Ideo ha treballat força per hospitals i el mateix Peter relata amb humor una experiència personal que ha patit recentment en un hospital.

Qualsevol que hagi hagut de renovar-se el DNI o el carnet de conduïr pot recordar experiències semblants. Uns parents que es van casar fa 30 anys es van trobar que al registre civil també s'encarregaven dels presos, imagineu-vos-els asseguts de costat, esperant el seu torn. Seria interessantíssim, i donat l'enfoc administratiu (no user-friendly) dels processos els primers avenços no serien gaire difícils. Però comptem quants anys falten perquè una organització espanyola encarregui serveis avançats a proveïdors avançats com aquests, creuem els dits.

tradueixo els punts principals, que com sempre són més entenedors després de veure el video :)

1. troba què és rellevant per a l'usuari en una experiència.
2. defineix una nova oferta abans de redefinir l'organització
3. implica a tothom a visualitzar el teu futur (especialment els líders, especialment de diferents departaments)
4. comença ara i comença amb reptes petits
5. sigues tangible

podeu veure el vídeo aquí

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada