26 de nov. 2009

credibilitat i màrqueting participatiu


Un estudi ben recent de Nielsen analitza la credibilitat que té la publicitat segons el mitjà. Algunes coses interessants:

  • després de tants anys i tants anuncis, la televisió segueix tenint un posició respectable (???)
  • les posicions més altes són per canals "neutrals": amics, comentaris d'usuaris.
  • per alguna raó els webs corporatius mantenen una credibilitat alta, potser no és percebut com informació publicitària? (de fet ho és)
  • la novetat es paga: els mòbils no tenen credibilitat
La pressió publicitària i el descrèdit de la publicitat ha potenciat els formats amb un missatge menys explícit: esponsorització, product placement, blogs,… però malgrat tot em sorprèn que la publicitat encara mantingui un certa credibilitat, honestament crec que no se la mereix (mireu 10min. d'anuncis sense sofà ni son i veureu). Tal com es deia que a l'escola calia ensenyara llegir el diari és d'esperar que la formació audiovisual a les generacions joves porti coneixement esperit crític, i això baixarà la credibilitat.
És en aquest context que apareix el marketing participatiu, per potenciar el boca a boca ("word of mouth") a partir d'una experiència real i un missatge honest. Resulta que per casualitats de la vida participo en un projecte, que funciona així: Per divulgar les virtuts d'una marca de calçat esportiu (Asics) m'han regalat un parell de bambes de gama alta, i a canvi em demanen que les provi i opini. Bé, ara mateicx vaig a estrenar-les, ja us diré què tal.
Aquest és l'article al blog de l'empresa que fa el projecte, allà hi podreu trobar altres escrits sobre el "word of mouth".