Un gran projecte: crear una nou logotip per Spanair.
Qui crea diverses opcions? l'estudi Morillas.
Qui decideix quina opció s'escull? la gent, per votació popular.
Qui es responsabilitza de la decisió? Ni Morillas ni Spanair, sinó la gent… o sigui ningú.
Donar 6 opcions està deixant en mans dels altres la decisió
Ja coneixem milers de casos de concursos però aquest és un exemplar únic:
Morillas va treballar en 6 línies diferents, segons atributs de marca, i deixen als visitants del seu web que votin. Més enllà de la falta de coneixement de la gent hi ha un tema de responsabilitats. Spanair ha de assumir que li toca escollir el millor dissenyador i definir el brief, i el disenyador assumir la responsabilitat de decidir què cal fer.
S'ha de pagar igual al dissenyador quan no pren la decisió?
Quan val el servei de "donar opcions"? Quan val el servei de decidir, escollir? Escollir és més difícil, més arriscat, comporta més responsabilitat i per tant hauria de ser més ben pagat. Missatge als clients que demanen opcions: demaneu descompte!
La gent no pot dir res?
Sí que pot dir, en la fase d'investigació. És allà on el dissenyador ha d'entendre el punt de vista de l'usuari, amb recerca qualitativa i quantitativa. Les percepcions, les necessitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada