28 de des. 2009

l'oposat a la compra compulsiva


En aquest moment de regals compulsius us mostro un exemple contrari: la compra superinformada, superespecialitzada. Algú n'ha dit prosumer (de professional consumer). Us comentava en una entrada anterior que estic participant en un projecte de boca orella, bàsicament em van regalar unes bambes de gama alta (Asics Kayano) i em van demanar que les provés i opinés el que cregués. Quan una marca té confiança en el seu producte n'hi ha prou per deixar-lo provar i que la gent opini lliurement, realment són fantàstiques.
Però, al loro!: Això que veieu a sobre és l'anàlisi de petjada del meu peu, un escàner 3D va mesurar diverses parts dels meus peus. Ara sé que el meu esquerre és 2,1 mm més llarg i el perímetre 1,6 mm més ample. I el més important, la posició dels peus respecte al terra: com que el meu angle és de 3,5º (dret) i 5,2º (esquerra) sóc un pronador lleu, i per tant haig de dur bambes que corregeixen per aquesta manera de recolzar-lo. A sota podeu veure un gràfic que ho explica millor.
Aquest cas és una mica extrem d'acord, però amb la facilitat de trobar informació i amb tants productes en competència per un mateix producte no té sentit l'especialització en aquelles àrees que ens preocupen-interessen més?. Un argument clàssic: Tota la vida hem anat amb bambes cutres i no ha passat res. Erroni: els nostres avis no anaven al Dir 3 vegades per setmana, no corrien maratons als 50 anys i menys encara sense tenir lesions. Podeu veure un vídeo sobre com s'estudia la petjada aquí.