Un altre vídeo fantàstic de TED.com, aquest cop de Barry Schwartz: "the paradox of choice". Explica perquè el aquest tòpic no funciona i ho argumenta amb fets.
Més opcions causen paràlisi: Si volem escollir bé tenir tantes opcions ens dóna molta feina, i això ens treu temps, ens treu concentració d'altres coses o bé ens fa desistir d'aquell tema. Si amés és un tema crucial, tenir tantes opcions pot aportar força estrès. Explica el cas d'uns plans de jubilació que una empresa proposava als treballadors: per cada opció de més baixava un 10% el nombre d'inscrits.
Més opcions causen insatisfacció: Tenir tantes opcions ens puja les expectatives de manera que serà molt més fàcil quedar decebuts, ens deixa la sensació que hi havia una opció millor (encara que la nostra sigui bona) i el millor de tot: ens fa sentir culpables, no tenim uns límits als que donar la culpa.
A tenir en compte per definir productes i dissenyar la comunicació, masses opcions desanimen a l'usuari. Si mirem les opcions que ofereixen moltes serveis web veurem una simplicitat en la oferta i en la comunicació que millora empreses tradicionals amb oferta. Skype, Yousendit…
Per cert aquest discurs enllaça amb el que fa Alain de Botton al mateix TED.
PD: perquè els americans presenten tan bé???