8 de juny 2010
OPI 3: El medi ambient està molt bé per decorar la paret
Com nens malcriats
La vida dels rellotges dels nostres avis es comptava en dècades (s'heredaven de pares a fills), la vida dels electrodomèstics es compta en anys, però la vida dels mòbils es compta en mesos: 24, 18 i ara 12. A més tecnologia i més progrés més poc ens duren les coses. La indústria de la telefonia mòbil ens ha ofert caramelets per robar clients als altres i els usuaris ens hem tornat nens insuportables que ens canviem de companyia si no ens regalen un mòbil cada any i mig. I d'això se'n diu cultivar actituds a través dels mitjans de comunicació.
Els compromisos de sostenibilitat són per decorar el web
Un mòbil requereix molta energia per ser fabricat (energia incorporada), usa materials no renovables i químics tòxics per al medi ambient. I per tant cal allargar la vida dels mòbils, i fomentar-ne la reutilització i el reciclatge. Ei, però això Vodafone ho sap millor que ningú, mireu el seu apartat de Responsabilitat Social Corporativa:
Al 3r paràgraf:
Hacer énfasis en tres áreas clave: Responsabilidad con nuestros Clientes; Reutilización y Reciclado de Teléfonos Móviles; y Eficiencia Energética y Cambio Climático.
Nos comprometemos a establecer prácticas de negocio sostenibles y a proteger el medio ambiente.
Pasión por el mundo que nos rodea. “Ayudaremos a la gente a tener vidas más plenas: a través de los servicios que proveemos y a través del impacto que tenemos en el Medio Ambiente y en la Sociedad”.
Al document Guías sobre Marketing, Contenidos y Uso Responsables marqun criteris i mostren exemples de mala publicitat: enganyosa, sexista etc.
L'arrel del problema: falta de diferenciació
És un clàssic, des de les aigues minerals a la distribuidor d'electricitat. Quan la diferenciació del producte és minsa la comunicació comença a fer coses rares. Però hi han altres sortides millors, la innovació pot ajudar a diferenciar multitud d'aspectes. Vodafone podria ser:
- la única telefonia que no usa call centers. ¿Qui no pagaria més per evitar aquestes les experiències frustrants? (Srs de Vodafone, recordin que la idea és meva:)
- la única telefonia de baix cost que no et regala res i et baixa el preu de les trucades tan com es pot.
- la única telefonia que et permet trucar gratis amb publicitat enmig de la trucada
- la única telefonia que presenta ties guapísssimes als solters perquè trobin novia i es gastin una pasta en trucades :))
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada