3 de juny 2010

OPI 1: Actimel Bola de Drac SuperPower!


Europa ha prohibit a Danone anunciar Actimel com a aliment amb propietats beneficioses per la salut. L'Agència de Seguretat Alimentària de la Unió Europea (EFSA) ha posat com a termini el dia 1 de setembre. El propi Danone ha retirat les seves alegacions per demostrar-ho. Potser per això els responsables de comunicació estan aprofitant els últims dies per evangelitzar-nos amb un enorme "Sistema Inmunitario". Només entrar al seu web ens parlen de Pasteur, són realment implacables.

El futur seran les vitamines? Per altra banda potser fan alusió a les vitamines, un argument nou fins ara que potser esdevindrà protagonista donat que l'argument defenses s'esgota. La campanya actual presenta els Actimel com un super concentrat de vitamines. Per trobar elixirs de tanta potència hem de remuntar-nos a les càpsules hoipoi de Bola de Drac. Les recordeu? Atenció perquè l'argument de concentrat tan usat en detergents érs important si tenim en compte que el preu per litre s'acosta als 4€ el litre. 

links
Si voleu càpules hoipoi us surten millor de preu que els Actimels: per 9,90 en teniu una per tota la vida :)

3 comentaris:

  1. molt bona la crítica! era brutal l'anunic de actimel que le gent sortia en gris, fins que se'n prenia un i agafaven color de cop!

    ResponElimina
  2. Hola Pau,

    Realment Danone és un dels exemples més clars de com la publicitat pot ser invasiva i implacable si la marca s'ho proposa.

    L'estratègia de confondre aliments o gastronomía amb medicines és arriscada i es troba al límit del permès, com estem veient durant aquests mesos. No sería moment de tornar a que els iogurts siguin iogurts i les medicines siguin medicines?

    Salutacions!

    ResponElimina
  3. totalment d'acord, per evitar el judici racional la publicitat fa el mateix que la tele: barrejar i confondre: aliments i medicines, continguts i publicitat, ficció i realitat, necessitat i desitjos… per cert això seria un altre escrit :)

    ResponElimina